Miljö & Intervju – tryck!

3 April; tiden går riktigt fort nu när det närmar sig sluttappen och examination! Känner mig lite smått stressad, samtidigt som det finns hopp om en bra dokumentärfilm. Vi har nu tillsammans arbetat fram en bra grund, som ska kompletteras nästa helg med ytterligare material (då vi bestämt att filma intervju & utfyllnad). – Detta ska i sin tur kopplas samman till arkivmaterial och sound. Jag har senaste dagarna funderat och arbetat fram bra, anpassat miljömaterial – som symboliserar den harmoni vi vill nyttja, samt miljö som känns igen i Karlshamn. Jag har även kikat vidare på lite andra dokumentärfilmer som inspiration till det vi själva ska skapa. Däribland videos man kan finna på MTV;s hemsida så som ”Chris Cab i Stockholm, live och intervju”. 

Vi har nu gemensamt kommit fram till ett bra sound som Jesper arbetar med; samt ett bra avslut som summerar och sätter avtryck på hela dokumentären; fångar publiken in i det sista. Jag känner att vi har valt att använda oss av rätt stämning; harmoni och känsla.

Budskapet att följa sina drömmar, går fram allt mer nu när vi kommit in en bit i projektet – och speglas både via ljud och bild.

Arbetet på distans har fungerat riktigt bra, och jag känner mig hittills nöjd med det vi tillsammans åstadkommit. Vi håller daglig kontakt, och kommer med tips/feedback sins emellan. Vi delar filer via Skype (skärmdelning) & Dropbox, vilket även detta har varit ett fungerande system. Nu fortsätter arbetet mot en stadigare grund och ett slutresultat vi båda kan vara nöjda med! Jag ser fram emot att filma igen nästa helg och hoppas att det kommer gå lika bra som sist!

(Skärmdumpar av miljöexempel; därav sämre kvalité) 

BildBildBildBild

 

Det här inlägget postades i Funderingar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

