DEL II – PRODUKTION

Del 1 av kandidatuppsatsen är nu avklarad och inlämnad; opponering för denna sker 12/3 med inlämning av skriftlig opponering för Hampus Meck 7/3. Jag är nöjd med resultatet och känner att jag tog vara på de källor jag hade att utgå ifrån, samt att jag drog nytta av kontakter och människor i min omgivning. Jag följde en strikt struktur genom hela uppsatsen och utgick från en röd tråd uppdelad genom viktiga punkter att följa via index. Jag har fått mycket beröm och hoppas att min text ska ta mig närmare en examen på Blekinge Tekniska Högskola.

DEL II  – Produktion

Jag har länge haft en torka angående mitt val av produktion att arbeta med under del II. Produktionen ska ligga till grund för min forskning och visa på de lärdomar jag tagit del av. Efter många funderingar fram och tillbaka (då det inte finns någonting direkt intressant att ta del av/ förmedla i Karlshamns Kommun denna årstid) – så har jag valt att starta ett samarbete med en tidigare student och vän till mig; som vill slutföra sin examen och ta igen de 6 poäng han saknar. Detta kommer till att bli ett projekt som gynnar oss båda två, då jag som arbetar på egen hand får hjälp av en mycket kunnig ljudstudent, samt att vi tillsammans kommit fram till ett tema som båda brinner för; musikbranchen. Vi har valt att starta ett projekt där man kommer att kunna ta del av Jesper Landins (part 2) väg och dröm mot en musikkarriär. Detta genom riktlinjer man kan tyda i DEL I, så som arkivmaterial, intervju, miljö och att kunna ”överge och observera”.

Jesper Landin, boende i Göteborg – blir min nya arbetskamrat genom kandidatarbetet; och vi kommer att arbeta tillsammans på plats här i Karlshamn, så som hålla ständig kontakt via sociala medier, så som Skype. Detta för att hela tiden uppdatera varandra, samt hålla igång processen och dela filer.

Jesper som är tidigare ljudstudent, kommer att vara första ansvarig för ljud, samt agera ”aktör” i vår kommande dokumentärfilm. Jag (Veronica) kommer att ansvara för kameraarbete, samt klippning.

Vi kommer tillsammans att ta del av samtliga arbetsuppgifter; men dela upp ansvaret sinsemellan beroende på erfarenhet/kunskapsnivå. Förarbete/Planering sker genom gemensamma beslut (Manus, Scenval, Voice-Over, Dramaturgi, Struktur…).

Vi är båda två ambitiösa studenter som kommer att arbeta för att sätta samman en dokumentär som grundar sig på ”Jesper Landins väg mot en musikkarriär”. Vi kommer båda två att gå in hårt för ett samarbete, samt stötta varandra genom produktionen för att få fram ett bra slutresultat. Vi känner båda två att vi i dagsläget har kommit fram till ett bra koncept; som kan komma att bli något riktigt bra! 

Vi har beslutat att fortsätta använda oss av denna workbook för uppdatering, men tydligt visa på vem som skriver och antecknar vad. //

Detta inlägg publicerades i Funderingar. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar